Споделете
Employer Branding: Превърнете служителите в посланици на компанията
Когато работният ден приключи и вашите служители се приберат у дома, тогава в действие влиза реалната картина за вашата Employer Branding стратегия. Това, което служителите разказват за компанията на близки, приятели и роднини е това, което директно изразява работодателската ви марка. Вече ви разказахме, че хората се влияят до голяма степен от приятелите си, което е и ключът към привличането на професионалисти и създаването на добър имидж на дадена фирма. Добрите условия на работа могат да бъдат причината служителите, които са истински доволни от работата си, да разпространят това задоволство след края на работния ден и извън границите на предприятието.
Всички знаем, че в компанията обикновено има хора, които с радост биха споделили за своя позитивен опит и го правят, но има и такива, които биха го направили, но не знаят как. Точно затова е важно работодателите и HR специалистите да имплементират стратегии, с които да поднесат подходящите послания към своите най-доволни и активни служители, за да направят желанието им да споделят, по-лесно, натурално и интуитивно.
В статията ще разберете как можете да се възползвате от плюсовете на Employer Branding-а и ще научите кои са тактиките, чрез които можете да направите служителите си посланици на бранда - готови да споделят положителните си впечатления за фирмата с всекиго.
Определете гласа на вашия бранд
Много фирми имат отлично изградени външни маркетингови стратегии, но броят на тези, които обръщат внимание на вътрешния маркетинг, не е голям. Намирането на вътрешния глас на бранда започва с въпроса „защо“. Защо правим това, което правим? Каква е нашата мисия? Каква е висшата ни цел? След като отговорите на тези въпроси, се погрижете служителите ви също да са наясно с посланията. Най-ефективният начин, чрез който можете да подсигурите, че всички в офиса са запознати с гласа на бранда, е да въведете навлизането в него още по време на onboarding процеса. Така не само ценностите на компанията ще са ясни от самото начало, но и бонусите, които тя предлага като добър работодател. Наред с това, не пропускайте регулярно да споделяте чрез вътрешни бюлетини инициативите на компанията, които пряко отразяват мисията и целите ви, използвайки послания от комуникационната си стратегия за вътрешен маркетинг. Само последователните действия в тази посока, могат да убедят служителите ви, че това не са просто красиви послания, а отражение на реални действия и ценности.
За да ангажирате напълно служителите си с тона на бранда, можете да ги включите както в процеса на неговото създаване, така и в регулярни workshop-ове, в които да напомняте какъв е той. По време на тях, ги стимулирайте да дават открита обратна връзка, да отговорят на въпроса „защо“ и наблегнете на това те да могат да:
- обясняват мисията на компанията само с 1 изречение;
- описват основните плюсове, които получават от фирмата;
- споделят кои позиции са свободни в дадения момент;
- разбират детайлно гласа на бранда.
Активирайте работодателската си марка отвътре навън
Целта ви като работодател или HR специалист е да мотивирате служителите си да станат лидери в собственото си обкръжение и да се превърнат в хора, на които останалите имат доверие. Можете да окуражите служителите си да конфигурират профили в социалните си медии с подходящо брандиране, описания и връзки към фирмените ви страници, като:
- им обясните как могат да редактират профилите си онлайн така, че не само да изглеждат добре, но и да презентират работното си място. Това може да се случи чрез кратък наръчник, съдържащ линкове, тагове, снимки и описания;
- започнете вътрешно в компанията чрез бюлетини и външно (онлайн) да поздравявате служителите, чиито профили и дейност онлайн се откроява, като добър пример заради инициативите, които са поели;
- им предлагате възможности за професионално и личностно развитие и ги окуражавате да общуват с професионалисти в сферата, информирате ги за външни инициативи за компанията, в които могат да участват или привлекат други хора през собствените си профили.
- Стартирайте инициативи като видео интервюта или поредица от блог постове, посветени на служителите като хора с фокус върху техните хобита, мечти и интереси. Така не само ще покажете душата на компанията в лицето на различните индивиди в нея, но ще засвидетелства и отношение към човешкия профил, а не само към професионалните умения на всеки служител. Подобни видео визитки и интервюта са прекрасен материал, който освен споделен във вашите социални медии, ще бъде и пресподелен от всеки служител на фокус и неговите близки, които се гордеят с успехите му.
Необходимо е да окуражавате това, защото хората имат много повече доверие на други хора, а не на бизнеси.
Служителите ще искат да са посланици само, ако процесът е ясен, достъпен и интригуващ
За да развиете своя Employer Branding и да стимулирате служителите си да станат посланици на бранда, трябва да направите процеса лесен. Можете да постигнете това, като подготвите необходимите инструменти, които не само мотивират служителите да споделят, но и им доказват, че фактът, че са посланици, се цени от вас.
- Как да го направите ясен?
След като сте определили гласа на бранда си и разполагате със системи, чрез които регулярно напомняте за него (например чрез workshop-ите от предната точка или вътрешни бюлетини и чатове), е добре да наблегнете на отворената комуникация в компанията. Не е достатъчно служителите да знаят, че цените това, че те разпространяват положителните си преживявания, трябва да им го покажете чрез действия. Това може да се случи на първо място чрез искането на обратна връзка за работните процеси и преживявания, но и чрез информирането на служителите за това как точно могат да станат посланици и какво те могат да получат в замяна на това. В следващите точки ще ви дадем някои идеи.
- Как да го направите достъпен?
Осигурете на служителите си необходимите ресурси, които да улеснят разпространяването на задоволството и гордостта, че работят именно за вашата компания. Можете да започнете с брандирани дрехи и аксесоари, като бутилки за вода, термоси, якета, раници, дори стикери, които те биха могли да залепят на лаптопа или телефона си. По този начин ще направите фирмата си разпознаваема и ще покажете на служителите си, че те са част от нещо голямо. Ако разполагате с голям бюджет, можете дори да им осигурите техника като добри смартфони или таблети, чрез които те да могат възможно най-лесно да създават съдържание и да разпространят мисията ви. Ако пък не, осигурете им снимки от офиса и от работния процес с добро качество, логото и хаштагове, с които да маркират съдържанието си.
Не забравяйте да поставите ясни критерии за това какво служителите могат и не могат да споделят онлайн, за да елиминирате чуденето, което може да ги откаже от споделянето като цяло.
- Как да го направите интригуващ?
Организирайте допълнителни бонуси за посланици - за служителите, които се представят най-добре и имат желание да учат и да се развиват. Посланичеството трябва да не се усеща като поредната задача, която е необходимо да се свърши. То е доброволна работа, която носи удовлетворение и усещане за целенасоченост и в допълнение, може да донесе на съответния служител нещо в замяна. Някои фирми организират ежегодни или ежемесечни томболи с награди за служителите, които са били най-активни онлайн през периода. Наградите могат да варират от парични и предметни, до такива под формата на ексклузивни преживявания, екскурзии и бонуси.
Заключение
Създаването на работещ Employer Branding е дълъг процес, който включва множество стъпки, но мотивацията на служителите да бъдат посланици несъмнено трябва да е сред първите. Ако им осигурите ясна представа защо си струва да работят при вас и каква е общата ви мисия и подкрепите това с дори минимални материални облаги, за нула време ще успеете да си осигурите външна реклама от верни рекламни лица, които са отдадени на фирмата. Не забравяйте, че искреното мнение на служителите е важна част от добрата работодателска марка. Стимулирайте ги да го изразяват както вътрешно в компанията, така и външно в независими платформи като Kaderabotim.bg, за да разпространят добрите практики.
Вашата фирма има ли изградени структури за Employer Branding и посланичетво от страна на служителите?
Включете се в нашата платформа Kaderabotim.bg и вижте каква е обратната връзка на служителите за компанията, в която работят.
Нека заедно подобрим прозрачността на пазара на труда в България!
Прочетете всички статии за
Без категорияСподелете
Това, което прочетох си заслужава:
Коментари
0 коментари
Влезте в акаунта си и добавете своя коментар
Без категория
Абонирайте се за бюлетина
Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg