Share
Как да развиете своя Employer Branding?
Employer Branding или работодателска марка представлява репутацията на фирмата като работодател. В предишна статия ви разказахме, че за разлика от стандартния публичен облик на всяка компания за стойността, която дава към своите клиенти, Employer Branding-ът се измерва в степента на задоволството на служителите ви, както и инициативите, които организирате и споделяте, за да изградите имиджа си на добър работодател. По-долу ви представяме стратегия, която можете да използвате, за да развиете своята работодателска марка, но преди това искаме да споделим някои основни препоръки.
Къде започва Employer Branding-ът?
Една от грешките, които работодателите допускат при развиването на своя Employer Branding, е прекомерният фокус само върху социалните придобивки за служителите и надеждата, че те сами ще споделят на познати или онлайн, че са доволни от работното си място. Социалните придобивки със сигурност стоят в основата на работодателската марка като първа и много важна стъпка, но не са достатъчен фактор, който да подпомогне развитието на вашия Employer Branding.
В книгата си „Скритото влияние на социалните мрежи“, Никълъс Кристакис и Джеймс Фаулър твърдят, че голяма част от решенията ни са взети заради влиянието на приятелите ни или хора, близки до нас.
Приятелите ни са хората, които ни дават потвърждение или съвет, че това, което правим е правилно. Ако наш приятел направи нещо ново, посети ново място или си купи нещо, вероятността и ние да го направим е голяма. По този модел приятелите на нашите приятели също ни влияят, защото нашите приятели се вдъхновяват от тях. Това важи с пълна сила и в ситуациите, когато някой търси нова работа или обмисля дали да остане в компанията, за която работи.
Социалните мрежи и онлайн платформите имат същото влияние - снимките в тях от фирмени събития или от позитивната работна среда създават усещането, че работата във вашата компания върви с лекота и мотивира хората да искат да са ваши служители. Истината е обаче, че бъдещите служители проучват потенциалния си работодател не само в собствените му канали, но и през мрежата си от контакти.
Истинската сила на Employer Branding-а е в превръщането на вашите служители в посланици на компанията
Някои от елементите, които създават позитивна обстановка в компанията за екипа и подпомагат процеса, включват сигурността на работа, положителното чувството за надпревара между служителите, програмите за стимулиране чрез бонуси, възможността за кариерно развитие и балансът между работата и свободното време. Ако тези елементи присъстват заедно със стимула служителите да споделят мнение вътрешно, външно, онлайн и офлайн, с времето те ще се превърнат в посланици на компанията, които ще искат да споделят повече информация за нея. Това следва да бъде и основната цел на Employer Branding-a и неговото успешно развитие.
Ако служителите ви са доволни от фирмата и са мотивирани да споделят, с времето желаещите да работят за компанията ще се увеличават все повече, а процесът по набиране на персонал ще става все по-лесен. Присъствието на вътрешна структура, включваща добри HR специалисти и мениджъри на отделните отдели позволява създаването на активности, които напомнят на служителите, че са важни за компанията и тяхното мнение ще бъде чуто.
Пътят не е кратък, защото на служителите им трябва време, за да се уверят в структурата на управление на компанията и да изградят доверие и привързаност, но инвестицията в Employer Branding има голяма възвръщаемост в годините.
Как да развиете работодателската си марка стъпка по стъпка?
Препоръчваме ви следния план за ефективното създаване на основата на Employer Branding, започвайки от дейностите вътре в компанията ви:
- Прегледайте отново процеса си за подбор на персонал;
- Създайте план на комуникация спрямо различните служители, от които имате нужда;
- Назначавайте хора, които не само имат профил, който пасва на позицията, но и такива, които биха паснали като личност на служителите, които вече работят при вас;
- Създайте добре планирана Onboarding програма за въвеждане на новите служители, структурата на компанията, отдела, в който попадат и възможностите, които ги очакват за развитие при вас;
- Опознайте служителите си: какво обичат да правят, как искат да се развият, какво искат да научат, какъв е перфектният кариерен план за тях;
- Създайте структура и процес за организация на работни групи или пространство, в които нови идеи от служителите в компанията могат да бъдат разработени и да подпомогнат развитието на компанията;
- Създайте атмосфера, в която всеки ще се чувства свободен да бъде себе си;
- Постоянно актуализирайте пакета с бонуси, като премахвате социалните придобивки, които служителите ви не използват и ги заменяйте с други;
- Поне веднъж в месеца отделяйте време за тиймбилдинг или мини активност в офиса или онлайн, за да създадете връзка между служителите си;
- И последната стъпка - повтаряйте редовно процеса отначало и правете подобрения.
Заключение
Развитието на Employer Branding (работодателска марка) е дълъг процес, в който всяка фирма е добре да инвестира, за да увеличи задоволството на служителите си, както и за да успее да привлече нови и опитни такива. За да има добра работодателска марка, една фирма трябва да бъде отговорна, да се ангажира със служителите си и да създава нови инициативи и да подобрява текущите си в компанията. Ако искате да разберете повече по темата и да научите какви Employer Branding решения дава платформата на Kaderabotim.bg, прочетете предишната ни статия и разгледайте секцията за работодатели на сайта ни. Допълнителните идеи, които ще намерите там, ще ви помогнат да изградите доверие като предпочитан и отговорен работодател и да улесните процеса по набиране на персонал.
Вашата фирма разполага ли с Employer Branding стратегия? Чувствате ли се свободни да споделяте препоръките си към ръководство в компанията?
Включете се в нашата платформа Kaderabotim.bg и вижте каква е обратната връзка на служителите за компанията, в която работят.
Нека заедно подобрим прозрачността на пазара на труда в България!
Read all the articles about
No categoriesShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
No categories
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Kaderabotim.bg contributors