Споделете
Най-трудните мениджърски умения, които трябва да притежавате
Ръководенето на екип изисква набор от разнообразни мениджърски умения и квалификации, които могат да бъдат трудни и предизвикателни за усвояване. Въпреки това, развитието и усъвършенстването са неизменна част от длъжностите на един мениджър, тъй като да ръководиш екип от хора е изключително сложна и отговорна задача, за която никога не можеш да бъдеш напълно подготвен. Всеки ден научаваш нещо ново и това е съвсем нормално.
В тази статия ще разгледаме някои от най-трудните мениджърски умения и ще дадем съвети как да ги усъвършенствате.
Ключови мениджърски умения, които е важно да притежавате
1. Ефективна комуникация
Ефективната комуникация е ключова за успешното ръководене на екип. Трябва да умеете ясно и конкретно да изразявате очакванията си от служителите и да изслушвате мненията им, като проявявате разбиране. Вашият екип би оценил това качество, а то е основополагащо и за изграждането на доверие между него и вас като негов мениджър.
За да подобрите комуникацията си и да я включите в списъка с мениджърски умения, които сте усъвършенствали, можете да практикувате активното слушане и да бъдете ясни и кратки в инструкциите си, но разбира се, приемайки и обратна връзка от ответната страна, за да има двустранна комуникация.
2. Управление на конфликти
Във всеки екип могат да възникнат конфликти. Важното е вие като мениджър, да сте подготвен за тях и да знаете как да въдворите ред по правилния начин. Управлението на конфликти изисква деликатност и емпатия - две много важни мениджърски умения. Трябва първо да откриете първоизточника на проблема и какво го е причинило. След това трябва да вземете обмислено решение според конкретната ситуация, така че спорът да бъде потушен без изгледи да се разпали отново.
За да подобрите умението си в тази област, научете се да разбирате различните гледни точки, да вкарвате повече от една перспектива, когато размишлявате по даден въпрос и да действате справедливо. Понякога е много полезно да се поставим в обувките на другия, за да можем да разберем мотивите му за дадени решения или постъпки.
3. Вземане на решения
Вземането на правилни решения в трудни ситуации е предизвикателство за всеки мениджър. Това да бъдете категорични и да знаете, че последствията от дадено решение, което сте взели, са необратими, е доста плашещо за някои хора.
За да усъвършенствате това умение, анализирайте информацията добре, консултирайте се със своя екип и вземайте информирани решения без прибързване.
4. Управление на времето и приоритетите
Ръководенето на екип изисква като умение да можете да разпределяте времето и ресурсите ефективно. Когато не умеете да приоритизирате нещата правилно, и не знаете как да управлявате времето си, последствията за вас, вашия екип и бизнеса като цяло могат да бъдат фатални.
За да усъвършенствате това умение, станете мениджър на собственото си време. Използвайте техники за планиране и организиране на задачите дори в свободното си време. Започнете да си водите бележки или списък с нещата, които имате да свършите вкъщи през уикенда, като ги подредите по приоритет и си зададете време, за което мислите, че задачата би могла да бъде свършена. Започнете да проследявате времената и задачите си, и наблюдавайте как това умение се превръща във ваша силна страна с практиката.
5. Развиване на екипа
Подпомагането на професионалното развитие на членовете от екипа е сред основните мениджърски умения и е от съществено значение за постигането на успехи и високи резултати. Вашият екип е вашият основен ресурс. Инвестирайки в неговите познания, здраве и възможности, вие инвестирате в бизнеса, както и във вас самите. Осигурете им качествено обучение, менторство и обратна връзка, за да ги подпомогнете в растежа им.
Заключение
Всички тези трудни за усвояване мениджърски умения могат да се усъвършенстват чрез обучение, практика и обратна връзка от колеги. Никой не се ражда с тях и е съвсем нормално да продължаваме да се усъвършенстваме, колкото и години стаж да имаме в сферата, защото светът се променя ежедневно и винаги има нещо ново, което да научим. Важно е да се вслушваме в обратната връзка на хората около нас и да се научим да търпим критика, за да можем да вървим напред.
А вие притежавате ли тези умения? Как ги придобихте? Споделете с нас!
В платформата Kaderabotim.bg можете да споделяте всичко за работната среда в България.
В уебсайта ни ще откриете полезна информация както за работещите, така и работодателите! Станете част от платформата и нека заедно повишим информираността за пазара на труда в България!
Прочетете всички статии за
Лидерски умения Перфектна организация Човешко поведение Планиране на човешки ресурсиСподелете
Това, което прочетох си заслужава:
Коментари
0 коментари
Влезте в акаунта си и добавете своя коментар
Лидерски умения
Абонирайте се за бюлетина
Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg