Набиране и подбор на персонал с ограничен бюджет

21.03.2022
4 мин
Набиране и подбор на персонал с ограничен бюджет

Споделете

Много от големите компании и стартиращите фирми вече не могат да си позволят да отделят големи бюджети за набиране на персонал и попълване на отворените работни позиции. Сега е моментът да помислите за алтернативни методи и творчески идеи, с които да привлечете талантите, от които вашата компания се нуждае, без да надхвърляте планирания бюджет.

Как пандемията промени процеса по подбор на персонал?

Животът по време на пандемия доведе до значителни промени в структурата на работния процес и работното място в много компании. Набирането на персонал и търсенето на нови таланти обаче остава необходимост в корпоративния свят, при това с висок приоритет, но се наблюдава тенденция в посока ограничаване на бюджета за привличане на нови кадри. 

Дори с ограничени ресурси работодателите не трябва да понижават стандартите си при наемане на нови служители, нито да се отказват от привличането на талантливи кандидати. Използвайки ограничения бюджет, с който разполагате, можете ефективно да трансформирате процеса по набиране и подбор на персонал и да го адаптирате към настоящата ситуация. Набирането на персонал придобива нова форма и от ярки кампании за привличане на нови таланти се ориентира към привличане на конкретна аудитория от кандидати, оправяйки правилните послания. 

69% от кандидатите споделят, че  предпочитат да останат безработни пред това да приемат работа в компания с лоша репутация. Ако се стремите служителите в компанията да бъдат удовлетворени и поддържате корпоративна страница на бранда в социалните мрежи, вие си гарантирате, че посланието на компанията и тона на бранда ще достигнат до правилната аудитория, ще постигнете добра разпознаваемост в сектора и ще поддържате добър имидж на работодателската си марка.

В днешната статия сме ви подготвили 5 начина да покажете на кандидатите, че са служители за милиони, дори когато бюджетът ви за набиране и подбор е по-малък от 3-цифрена сума.

1. Инвестирайте в работодателска марка

Преди да се явят на интервю за работа, повечето кандидати влизат в Google и правят задълбочени проучвания за компанията. Правят го не само, за да разберат обща информация за конкретната сфера на дейност или индустрия, но и за да прочетат повече за отзивите на бивши и настоящи служители за условията на труд в компанията.

Ето защо е важно да инвестирате в развитието на работодателска марка и цялостен брандинг на компанията и да се уверите, че имиджът на компанията предава правилното послание по всички комуникационни канали. Компаниите, които се възползват от услуги за брандиране на компанията, успяват да намалят разходите за набиране на персонал с до 43% и да си осигурят солиден поток от таланти. За наемането на подходящите хора обаче, марката и имиджът на компанията трябва да бъдат добре дефинирани предварително. 

Бъдете креативни и оставете фирмената култура да блести, като се фокусирате повече върху хората и по-малко върху самия бизнес продукт. 

2. Общувайте често с кандидатите

Намирането на нова работа може да бъде приключение, но и много стресиращо начинание. Опитайте се да не поставяте сол в раната, оставяйки кандидатите на в неведение по време на процеса на наемане. От момента, в който кандидатстват, те трябва да получат отговор от екипа ви с благодарност за проявения интерес към работата и информация, че компанията ще се свърже с тях, ако са подходящи за обявената позиция. След това се уверете, че съобщението е персонализирано и използвайте език в съответствие с фирмената култура и ценностите на компанията.

Важно е да регулярно да общувате с кандидатите и да ги информирате възможно най-прозрачно за вътрешния процес по набиране на персонал. Например, ако имате планирани други интервюта тази седмица, информирайте ги за крайния срок, до който трябва да получат обратна връзка. Този жест от ваша страна ще им помогне да се отпуснат и да избегнат няколко безсънни нощи.

3. Намалете вътрешните разходи 

Насочите усилията си изключително към онлайн пространството, като използвате безплатни платформи, позволяващи видео комуникация като Skype, Zoom или Google Hangouts. Все повече служители от подбор на персонала предпочитат кандидатстването чрез видео CV, което допринася за по-обективна представа за кандидата. 

Можете също така да съкратите целия процес, като ограничите изискванията за работа само до тези умения, абсолютно необходими за отворената позиция. След преглед на получените автобиографии сравнете кандидатурите със списъка на задължителните умения и подчертайте местата, където можете да направите компромис. Преди да отхвърлите даден кандидат, е добре да помислите как неговите умения биха могли да се впишат в компанията. Този процес ще ви помогне да намерите правилния човек много по-бързо, без да имате усещането, че търсите супергерой, скрит в сенките. 

Този метод опростява процесите на интервюиране и драстично намалява времето за интервюиране, давайки възможност на мениджмънта да вземе информирани решения. 

4. Използвайте препоръките на служителите си

Вътрешните препоръки могат да ви дадат отлична възможност да привлечете хора с мислене и ценности, подобни на тези на компанията. Можете да създадете цяла вътрешна програма за насърчаване препоръчването на нови служители за отворени позиции. Тук е редно да помислете за видове стимули и възнаграждения, за да увеличите шансовете си да намерите по-бързо подходящите хора. В зависимост от бюджета, с който разполагате, можете да предложите на служителите, които ви носят правилните препоръки, конкретни награди, като например:  

- Подаръчни ваучери 

- Бонуси 

- Билети за театър, йога, спа процедури и др.

- Допълнителни дни платен отпуск 

Продукти, брандирани с фирменото лого, които могат да използват по време на работа (раница, чаша за многократна употреба, облекло, външна батерия и др.)

5. Осигурете реална обратна връзка всеки път

Кандидатите отделят време и енергия в подготовката си за интервюто, така че им дължите честен и прозрачен отговор, дори ако решението не е в тяхна полза. Опитайте се да избегнете клиширани отговори като „търсим човек, който да отговаря по-добре на нашите нужди“, и вместо това бъдете искрени и конкретни в аргументацията си.

Ако опитът им в конкретната сфера не е достатъчен, уведомете ги. Те със сигурност няма да се чувстват обидени, а напротив, ще оценят обратната връзка и ще продължат с търсенето на нова работа осъзнати върху какво трябва да работят.

Бихте ли обмислили наемането на този кандидат в бъдеще? Кажете му да поддържа връзка в вас! Препоръките понякога идват от място, от където най-малко очаквате, затова е важно да се отнасяте внимателно към всяко взаимодействие с потенциалните кандидати.

Заключение

Добрата новина е, че не се нуждаете от огромен бюджет, за да сте сигурни, че процесът ви по набиране и подбор на персонал в ефективен и че привличате подходящите хора спрямо възможностите на вашата компания. В съвременния свят на бързо разпространение на съдържанието, предаването на вътрешна информация между служители и комуникация в публични форуми, е изключително важно да предприемете необходимите стъпки за осигуряване на приятно изживяване на кандидатите при кандидатстване за отворена позиция в компанията ви.

 

Ако се интересувате от изграждането на работодателска марка, промотирането на компанията ви и публикуването на обяви за работа, можете да разгледате цялостните решения за работодатели, с които да намалите разходите по набиране на персонал и да увеличите процента на дългосрочното задържане на служители в компанията ви.  

Разгледайте услугите на Kaderabotim.bg за работодатели тук или ни изпратете запитване на [email protected].  

Прочетете всички статии за

Без категория

Споделете

Това, което прочетох си заслужава:

Какъв е опита Ви с вашия работодател?

Добавете отзив

Създайте автобиография

Впечатлете веднага със CV в атрактивен формат

Създайте CV

Коментари

0 коментари

Абонирайте се за бюлетина

Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg