Какво НЕ е подборът на персонал?

15.11.2024
3 мин
Какво НЕ е подборът на персонал?

Споделете

Днес продължаваме нашата серия от статии, които предлагат „обратни дефиниции“ на теми, свързани с HR. В тази статия ще обсъдим какво НЕ е recruitment. Както вероятно знаете, набиране на персонал е от съществено значение за всяка организация, която цели да привлече таланти, които ще стимулират растежа и иновациите. Въпреки това, погрешните представи относно recruitment могат да подкопаят ефективността на стратегиите за набиране. Нека разгледаме тези „обратни дефиниции“ на recruitment, за да изясним някои често срещани погрешни разбирания.

 

7 дефиниции за това какво НЕ е recruitment

 

1. Краткосрочна стратегия

Recruitment е много повече от просто запълване на текуща свободна позиция. Ефективното набиране на персонал цели да изгради дългосрочна връзка, привличайки хора, които ще допринесат за бъдещия растеж и адаптивност на компанията. Разглеждайки го като краткосрочно решение, се пренебрегва влиянието му върху посоката на развитие на организацията.

 

2. Нещо, което започва, когато кандидатът влезе в стаята

Ако започнете да убеждавате кандидат само когато той е пред вас, вече сте закъснели. Набиране започва всъщност със силна стратегия за Employer Branding и постоянни усилия. В момента, в който recruit вижда вашата обява за работа или влиза във вашия офис, работодателската марка на вашата организация трябва да бъде силно внедрена в неговото съзнание. Така че доброто планиране и подготовка ви позволяват да привличате, оценявате и задържате най-добрите таланти по-ефективно.

 

3. Процес на вземане на решения без данни, базиран на интуиция

Решенията, основани само на „интуиция“, често водят до несъответствия и пропуснати възможности. Днешният recruitment е силно ориентиран към данни, включващ инструменти за оценка, структурирани интервюта и методи за оценка, базирани на доказателства, за минимизиране на пристрастията и максимизиране на вероятността за успешно назначени.

 

4. Просто Employer Branding

Докато силната работодателска марка може да привлече кандидати, това е само част от пъзела. Набиране на персонал надхвърля маркетинга; то включва внимателен процес на подбор, който гарантира добро съответствие между кандидата и организацията.

 

5. Просто четене на CV-та

Докато CV-тата осигуряват първоначален поглед върху опита на кандидата, ATS recruitment не спира до там. Един добре структуриран процес включва задълбочени интервюта, оценка на уменията и проверка на препоръки, за да се потвърди съвместимостта и потенциалът на кандидата в рамките на организацията.

 

6. Упражнение за запълване на квоти

Recruitment не е за отбелязване на квадратчета или постигане на квоти. Става въпрос за намиране на хора, чиито ценности съответстват на мисията и визията на организацията. Фокусът само върху квоти може да доведе до повърхностен процес на подбор, който пренебрегва важни качества и културна съвместимост.

 

7. Процес "един размер за всички"

Всяка роля и организация са уникални и recruitment трябва да бъде съобразен с тези специфики. Подходът „един размер за всички“ не взема предвид индивидуалните нужди на всеки отдел, нюансите на фирмената култура или специфичните умения, необходими за определени роли.

 

 

Решението? Jobbing: Автентичното Набиране, основано на прозрачност

На трудовия пазар през 2024 г. нито една компания не може наистина да процъфтява без дългосрочна набиране на персонал стратегия, основана на прозрачност. Като най-голямата общност от служители в България, Kaderabotim.bg осигурява на HR професионалистите решение за набиране, което отговаря на изискванията за автентичност на търсещите работа. Организациите имат възможност да публикуват обяви за работа в Kaderabotim.bg, достигайки до общност, която постоянно чете отзиви за български работодатели. По този начин кандидатите, разглеждащи дадена обява за работа, вече са запознати с работодателската марка на компанията.

Освен това всяка обява за работа, публикувана в Kaderabotim.bg, автоматично се споделя в LinkedIn, осигурявайки глобална видимост. И тъй като няма универсален подход, Kaderabotim.bg предлага опции за закупуване на индивидуални обяви или абонамент, съобразен с нуждите на всяка компания.

Освен това, Jobbing Solution е част от 360° HR инструментариум, който позволява на HR отделите да подхождат холистично към recruitment strategies — обхващайки всеки етап, от привличането на кандидати до измерването на техния принос. Каним ви да направите първата стъпка към прозрачен процес на hr recruitment тук и след това да споделите в нашите социални мрежи как нашето решение е подобрило вашата HR ефективност.

 

Заключение и числа

recruitment е сложен, стратегически процес, който изисква внимателно планиране, оценка и съответствие с дългосрочните цели на организацията. Компаниите, които наистина разбират какво recruit превод НЕ е, често създават по-фокусиран и ефективен подход за набиране, който надхвърля запълването на вакантни позиции, което прави организацията процъфтяваща. Ето няколко цифри, които подкрепят гореизложените идеи:

 

- Организациите, които се фокусират върху data-driven strategies, намаляват степента на текучество с до 64%, подобрявайки области като въвеждането на нови служители — критична първа стъпка в задържане на служителите (*imspeople.com).

- Data-driven recruitment не само помага да се намали времето за наемане, но и подобрява качеството на новонаетите, намалявайки тяхното текучество с до 25% за организации, които приоритизират съответствието с позицията чрез оценки, подкрепени от данни (*aihr.com).

- Проучванията показват, че компаниите, които възприемат дългосрочен подход към recruitment, постигат по-силни резултати по отношение на retention, продуктивност и финансов растеж. Например, организациите с ясен фокус върху retention strategies и развитие, като например предоставяне на възможности за кариерно развитие, изпитват до 59% по-малко доброволно текучество. Освен това, компаниите с ефективни retention strategies отчитат 25% увеличение на производителността, най-вече защото утвърдените служители вече са запознати с културата и процесите на компанията, което увеличава ефективността с времето.

 

Сега ви оставяме с една мисъл:

 

„Обучавайте хората достатъчно добре, за да могат да напуснат, но се отнасяйте с тях толкова добре, че да не искат.“ 

 

Richard Branson

Споделете

Това, което прочетох си заслужава:

HR ли сте? Разберете как да набирате персонал ефективно!

Присъединете се към клуба на работодателите с висок процент на задържане и ниски разходи за набиране на персонал.

Искам да знам

Искате ли да направите работата си по-лесна?

Ние ви напътстваме как да управлявате ефективно своя Employer Branding в общността.

Разберете повече

Коментари

0 коментари

Абонирайте се за бюлетина

Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg