Споделете
Какво НЕ е подборът на персонал?
Днес продължаваме нашата серия от статии, които предлагат „обратни дефиниции“ на теми, свързани с HR. В тази статия ще обсъдим какво НЕ е recruitment. Както вероятно знаете, набиране на персонал е от съществено значение за всяка организация, която цели да привлече таланти, които ще стимулират растежа и иновациите. Въпреки това, погрешните представи относно recruitment могат да подкопаят ефективността на стратегиите за набиране. Нека разгледаме тези „обратни дефиниции“ на recruitment, за да изясним някои често срещани погрешни разбирания.
7 дефиниции за това какво НЕ е recruitment
1. Краткосрочна стратегия
Recruitment е много повече от просто запълване на текуща свободна позиция. Ефективното набиране на персонал цели да изгради дългосрочна връзка, привличайки хора, които ще допринесат за бъдещия растеж и адаптивност на компанията. Разглеждайки го като краткосрочно решение, се пренебрегва влиянието му върху посоката на развитие на организацията.
2. Нещо, което започва, когато кандидатът влезе в стаята
Ако започнете да убеждавате кандидат само когато той е пред вас, вече сте закъснели. Набиране започва всъщност със силна стратегия за Employer Branding и постоянни усилия. В момента, в който recruit вижда вашата обява за работа или влиза във вашия офис, работодателската марка на вашата организация трябва да бъде силно внедрена в неговото съзнание. Така че доброто планиране и подготовка ви позволяват да привличате, оценявате и задържате най-добрите таланти по-ефективно.
3. Процес на вземане на решения без данни, базиран на интуиция
Решенията, основани само на „интуиция“, често водят до несъответствия и пропуснати възможности. Днешният recruitment е силно ориентиран към данни, включващ инструменти за оценка, структурирани интервюта и методи за оценка, базирани на доказателства, за минимизиране на пристрастията и максимизиране на вероятността за успешно назначени.
4. Просто Employer Branding
Докато силната работодателска марка може да привлече кандидати, това е само част от пъзела. Набиране на персонал надхвърля маркетинга; то включва внимателен процес на подбор, който гарантира добро съответствие между кандидата и организацията.
5. Просто четене на CV-та
Докато CV-тата осигуряват първоначален поглед върху опита на кандидата, ATS recruitment не спира до там. Един добре структуриран процес включва задълбочени интервюта, оценка на уменията и проверка на препоръки, за да се потвърди съвместимостта и потенциалът на кандидата в рамките на организацията.
6. Упражнение за запълване на квоти
Recruitment не е за отбелязване на квадратчета или постигане на квоти. Става въпрос за намиране на хора, чиито ценности съответстват на мисията и визията на организацията. Фокусът само върху квоти може да доведе до повърхностен процес на подбор, който пренебрегва важни качества и културна съвместимост.
7. Процес "един размер за всички"
Всяка роля и организация са уникални и recruitment трябва да бъде съобразен с тези специфики. Подходът „един размер за всички“ не взема предвид индивидуалните нужди на всеки отдел, нюансите на фирмената култура или специфичните умения, необходими за определени роли.
Решението? Jobbing: Автентичното Набиране, основано на прозрачност
На трудовия пазар през 2024 г. нито една компания не може наистина да процъфтява без дългосрочна набиране на персонал стратегия, основана на прозрачност. Като най-голямата общност от служители в България, Kaderabotim.bg осигурява на HR професионалистите решение за набиране, което отговаря на изискванията за автентичност на търсещите работа. Организациите имат възможност да публикуват обяви за работа в Kaderabotim.bg, достигайки до общност, която постоянно чете отзиви за български работодатели. По този начин кандидатите, разглеждащи дадена обява за работа, вече са запознати с работодателската марка на компанията.
Освен това всяка обява за работа, публикувана в Kaderabotim.bg, автоматично се споделя в LinkedIn, осигурявайки глобална видимост. И тъй като няма универсален подход, Kaderabotim.bg предлага опции за закупуване на индивидуални обяви или абонамент, съобразен с нуждите на всяка компания.
Освен това, Jobbing Solution е част от 360° HR инструментариум, който позволява на HR отделите да подхождат холистично към recruitment strategies — обхващайки всеки етап, от привличането на кандидати до измерването на техния принос. Каним ви да направите първата стъпка към прозрачен процес на hr recruitment тук и след това да споделите в нашите социални мрежи как нашето решение е подобрило вашата HR ефективност.
Заключение и числа
recruitment е сложен, стратегически процес, който изисква внимателно планиране, оценка и съответствие с дългосрочните цели на организацията. Компаниите, които наистина разбират какво recruit превод НЕ е, често създават по-фокусиран и ефективен подход за набиране, който надхвърля запълването на вакантни позиции, което прави организацията процъфтяваща. Ето няколко цифри, които подкрепят гореизложените идеи:
- Организациите, които се фокусират върху data-driven strategies, намаляват степента на текучество с до 64%, подобрявайки области като въвеждането на нови служители — критична първа стъпка в задържане на служителите (*imspeople.com).
- Data-driven recruitment не само помага да се намали времето за наемане, но и подобрява качеството на новонаетите, намалявайки тяхното текучество с до 25% за организации, които приоритизират съответствието с позицията чрез оценки, подкрепени от данни (*aihr.com).
- Проучванията показват, че компаниите, които възприемат дългосрочен подход към recruitment, постигат по-силни резултати по отношение на retention, продуктивност и финансов растеж. Например, организациите с ясен фокус върху retention strategies и развитие, като например предоставяне на възможности за кариерно развитие, изпитват до 59% по-малко доброволно текучество. Освен това, компаниите с ефективни retention strategies отчитат 25% увеличение на производителността, най-вече защото утвърдените служители вече са запознати с културата и процесите на компанията, което увеличава ефективността с времето.
Сега ви оставяме с една мисъл:
„Обучавайте хората достатъчно добре, за да могат да напуснат, но се отнасяйте с тях толкова добре, че да не искат.“
Richard Branson
Прочетете всички статии за
HR Показатели Работодателска марка Опит на служители Перфектна организация Планиране на човешки ресурси Човешко поведениеСподелете
Това, което прочетох си заслужава:
Коментари
0 коментари
Влезте в акаунта си и добавете своя коментар
HR Показатели
Абонирайте се за бюлетина
Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg