5 грешки при създаване на CV

03.01.2023
4 мин
5 грешки при създаване на CV

Споделете

Качественото CV e решаващо за решението да ви поканят на интервю за работа. HR специалистите отделят средно по 6-8 секунди за разглеждане на CV, което прави първото впечатление ключово за преминаването към следващия етап на кандидатстване за работа.

Съществуват 5 основни грешки, които бъдещите служители правят при създаването на CV-то си. По-долу в статията ще ви разкажем кои са те и как може да ги избегнете.  


Съвети при създаване на CV

Препоръчваме да подберете подходящ формат, който представя най-важните компоненти прегледно и улеснява ориентирането в документа. Добре е той да съдържа снимка и добре описан релевантен за обявата опит. Разгледайте шаблоните на Kaderabotim.bg, за да създадете CV, което ви представя по най-добрия начин.

Съветваме ви, при кандидатстване за конкретна обява на ТОП работодател, да отбележите нейния номер или наименованието на позицията, за да улесните филтрирането на отделните кандидати. Изпращането на кандидатурата ви и по имейл за посочена обявява, ви дава допълнителен шанс да бъдете забелязани. Важно условие е към прикачения файл с вашата автобиография по имейл или чрез опциите на платформите за кандидатстване, да включите кратко обръщение, мотивация за вашата кандидатура и съкратено описание на професионалните ви умения, които ви правят идеалния кандидат за позицията.


5 грешки, които да не допускате при създаване на CV

Най-честите грешки при създаването на CV обикновено са свързани с включването на прекалено много излишна информация или изборът на грешен формат CV. Прочетете по-долу какви точно са те и как могат да бъдат преодоляни.


1. Лична информация

Има няколко задължителни компонента, които трябва да присъстват във всяко CV. Сред тях са личните данни, като име и фамилия, местожителство, образование, информация за връзка с вас, като телефонен номер и имейл. Ако е релевантно за позицията, можете да добавите и LinkedIn профил, линк към портфолио, както и фактът, че имате шофьорска книжка или сертификат за владеене на чужд език. Всякаква друга лична информация е излишна и не представлява интерес за HR специалиста. Данни, които може да пропуснете включват рождената ви дата (освен ако работодателят не я изисква изрично), семейното ви положение или броят деца, които имате.

Препоръчително е личните ви данни да са разположени на видно място до снимката (ако присъства такава), така че да могат лесно да бъдат намерени. Не забравяйте да включите имейл адреса си, но ви препоръчваме да не използвате корпоративния си имейл или такъв, който включва псевдоними или рими. Най-добрият вариант е да създадете личен имейл с вашите имена, който да използвате за важна кореспонденция, както и за контакт при създаване на CV.


2. Локация

При кандидатстване за позиция, която се намира в друго населено място и при планиране на преместване в нея, е добре да напишете локацията на самата фирма. Например ако кандидатствате за позиция в София, но в момента живеете във Варна, напишете, че се намирате в София. Това е малък детайл, който би могъл да бъде решаващ при подбора за интервю

Ако сте готови да се преместите заради дадена позиция, пояснете това. Същото важи за случаи, в които търсите само дистанционна работа.

 


3. Опит и образование

Професионалният опит и образованието се пишат в обратен хронологичен ред, започвайки от най-скорошната позиция. Към всяко работно място и опит трябва да присъства описание, което да е по-подробно при по-скорошните позиции и по-кратко при тези от преди 10-15 години или не толкова релевантни към изискванията в обявата. Работодателите искат да знаят подробности за най-пресния ви опит и уменията ви за адаптация на пазара в момента. Добре е да попълните информация за задълженията ви по време на предишните ви работни места и уменията, които сте изградили с най-голяма тежест и фокус върху тези, които са максимално близки към изискванията в новата позиция, за която кандидатствате. 

Съществуват вариации на хронологичното правило, които могат да бъдат подходящи за конкретни случаи и позиции, но това е стандартният и най-разпространен модел.

 

4. Излишни детайли

Препоръчителната дължина на едно CV е 2 или 3 страници, затова бъдете кратки при описването на длъжностите си, които не дават голяма стойност за желаната нова позиция. Ако имате 10-годишен опит като сервитьор в различни заведения, не описвайте всяка работна позиция отделно, а ги групирайте в едно. Информацията трябва да е концентрирана върху спецификата на всяка дейност и уменията, които тя ви е дала. 

Помислете над уменията, които бъдещата ви позиция изисква и включете само опитът, който е допринесъл за тях. Не е необходимо да описвате подробно позиции, които не са релевантни за тази, за която се кандидатирате.


5. Неподходящ формат

Най-важната информация трябва да бъде разположена в горната половина на първата страница на CV-то. Много от форматите, налични в интернет, разполагат информацията по неподходящ начин, който не дава стойност на HR специалиста или човека по подбор. Например, уменията са ключови за успешната кандидатура, но ако те са в края на втората страница, може да не бъдат забелязани. Същото важи за владеенето на чужди езици, както и на софтуерни програми, особено когато те са част от изискванията на новото ви желано работно място.

Обърнете внимание на дизайна и форматирането на CV-то, защото те правят добро впечатление и ви открояват от останалите кандидати. При тях заложете на стилно представяне и ясна формулировка, която синтезира прегледно информацията. Създаването на собствен дизайн отнема повече време, но използването на масовите стандартизирани формати може да ви попречи да бъдете забелязани сред списъка с кандидати.


Заключение

CV-то създава първото впечатление и представлява шанс да се откроите от останалите кандидати. При създаване на CV или неговото актуализиране, ви препоръчваме да обърнете специално внимание на подредбата, да премахнете ненужните детайли в документа и да заложите на ясен и добре подреден шаблон. Съветите ни за създаване на CV по-горе и добре презентираната информация в ясна последователна структура, може да ви вкара в списъка с одобрени кандидати и да ви осигури успешната покана за интервю. 

 

Кое е първото нещо, което работодателите забелязват в едно CV?
Включете се в нашата платформа Kaderabotim.bg и вижте каква е обратната връзка на служителите за компанията, в която работят. 
Нека заедно подобрим прозрачността на пазара на труда в България! 

 

Прочетете всички статии за

Без категория

Споделете

Това, което прочетох си заслужава:

Какъв е опита Ви с вашия работодател?

Добавете отзив

Създайте автобиография

Впечатлете веднага със CV в атрактивен формат

Създайте CV

Коментари

0 коментари

Абонирайте се за бюлетина

Прочетете интересни статии от сътрудници на Kaderabotim.bg